Monday, June 6, 2011

alhamdulillah..selesai sudah...

setelah sekian lama tidAK mengupdate blog ini..akhirnya hari ni aku dikurniakan kesempatan utk tulis coret ckit la kat cni..itupon dgn adik kecik aku yg bsing nk balik da ni...dik...ko tunggu la kjap..akak nk membebel ni...hehehe..

actually aku baru lepas balik dari pulau pinang semalam...aku pi hantar pksu aku btunang..hehhe...ase bahagia tgok org btunang..nak2 dgn org jauh...dpt la jejalan mkn angin skali...well....sbenarnye aku bukan nk celoteh psl tu..tp psl ape yg aku dpt disebalik trip aku ke sana...aku x bwk duit pon...sume mak aku n makcik2 aku yg support...aku pi pon x djangka...da last mnit punye plan..nasib baik ade la bju yg cantik sepasang dua yang aku bwk balik....

actually aku sgt trtarik dgn pjalanan pkcik aku tu...blajar2...then da stabil baru lnjut dgn step sterusnya dlm hidup ni...di sini aku nmpak khebatab cinta sejati yg bpksi kepada cinta illahi...aku nmpak yg cinta yg diredhai allah lebih hebat rasanya dari cinta yg kita carik...dgn bakti kita pd mak bapak..redha mak bapak pd kita,akhirnya kita akn bahagia jugak dgn jodoh yg memg allah da tetapkan utk kita....aku mendpt pengajaran yg kita sememangnya akn menemui jodoh kita yg hakiki sekiranya kita mendapat redha 3 pihak yg penting...allah,rasul,dan ibu bapa kita....itu yang semanis2 nya..x de yg setanding...bg aku,sekarang ni,aku nk fokus pd pelajaran..dpt pointer yg baik,graduate,kerja....umah baru....kreta baru....buat mak bapak bahagia..carik keredhaan allah....finally kalau da ditakdirkan allah utk jodohku,aku akn mnyahutnya dgn hati yg tbuka...yg pnting,keredhaan allah yg prlu di cari...bukan cinta manusia yg kite x tau ape disebaliknya....


akhir kate,redha allah merupakan yg terpenting dlm hidup ini sebelum kita dapat teruskan pjalanan ke fasa hidup kita yg seterusnya...alhamdulillah.....=)

p/s: sorry la x dpt letak gmbar...gmbar dlm kamera pkcik la.....saye blum ade sumber kewangan yg kukuh utk beli kamera sndri....

No comments:

Post a Comment