Friday, December 14, 2012

sembang mase depan--->suruhanjaya hidupku

okey...malaysia kalah dengan thailand semalam....hati agak sakit tengok game dengan referee gitu....tapi nak buat camne...da takdir bukan rezeki kite tahun ni....tapi dorang mesti da main sehabis baik...orang yang dok maki2 dorang tu x tau ape kot...cube korang main sendiri...once you are in the field, carrying the name of your team, only u know the pressure and the spirit that you have in your mind...seriously...coz aku pun rase kot...kat maktab tu banyak festival2 sukan..kalo time kami WAJIB hantar team, kami akan hantar team...dari situ aku tau perasaan seorang pemain yang membawa nama pasukan mereka....stress tu hanya tuhan yang tahu...mase game malam tadi ade gak nak marah keeper En Farizal tu...tapi bile pikir balik, die mesti da buat yang terbaik...aku yang selalu jadi keeper time lawan futsal cikai2 dengan antara kelas pun macam nak gile....inikan pulak bawak nama negara tu....so, pada mereka2 yang nak kutuk2, pkir dua tiga kali..kalo korang da mampu nak main lebih baik dari dorang ni, korang nak sembang kencang mane pun aku x kisah...pape pon, Harimau tetap steady!!! yeah!! <----okay...cukup mukadimah ckit pasal bola semalam...

lepas game tu, aku dok sembang dengan my mummy pasal bola <---okay, bola lagi... yelah..my mummy pun  tau kekecewaan kami...but, as i said, dorang da buat yang terbaik...kalo da takdir, memg x dapat, x kan dapat la...kite hanya mampu merancang, tuhan yang menentukan... okay..tengah sembang2 sambil aku teruskan dengan hobi baru aku, buat wordsearch dalam buku yang aku beli, kluar topik pasal "suami"...mak aku kate la, susah nak cari suami yang betul2 boleh jadi suami zaman sekarang ni....aku pun menyokong dengan hebatnya statement tu...dengan bermacam2 kes keruntuhan rumah tangga yang aku tengok di sekeliling aku ni, memg agak menakutkan bile memikirkan tentang my future life...am i going to be able to find my mr right guy yang boleh membimbing aku sampai mati? banyak kes aku tengok, gantung x bertali la...cerai la...semua tu menakutkan aku...memg sangat awal bagi aku memikirkan semua ni...tapi mak aku pun pesan awal2 nak cari, biar yang elok...

n in my case, i don't have to worry about that...my job is to study until i reach my goal...yang bab tu sume my mum da siapkan satu "suruhanjaya" dalam family aku untuk memilih yang layak...

"kalau atuk kau da terima, mak terima je...pokok pangkalnya, atuk kau mesti approve dulu...kalo x, mak pun x kan terima...atuk tu lebih tahu menilai orang...."<---- you get the idea now about the suruhanjaya? haahhaha

aku pun bukan ade satu atuk...walaupun atuk sebelah ayah da lame meninggal, atuk sebelah nenek ade dua...hahaha...yeah....atuk yang betul iaitu aah kepada mak aku, n satu lagi atuk sedara aku yang aku panggil "atuk-atuk"...double atuk oooooooo........so, ketat ckit la peraturan suruhanjaya aku ni...hahaha...first, atuk-atuk aku kena approve dulu, then, atuk aku approve, then baru mummy daddy...hahaha...so, basically, that't the modus operandi suruhanjaya hidup aku ni...maybe ade antara korang yang akan kate, payahnye...tapi pada aku, i like it..aku rase itulah yang terbaik untuk aku yang bengong2 ni...hahaha...

pape pon, sume tu jauh lagi....tapi x salahkan kalo kite diskuss tentang mase depan sekarang...plus, i'm 20 already...hahaha...

2 comments: