Thursday, December 6, 2012

a day in the clinic ^_^

alkisahnye hari ni cik su ni spend almost the whole morning in the clinic...bukan aku yg sakit...tapi more to aku menjadi guardian, or peneman or, wakil kepada parents aku bawak adik bongsu aku nk berkhatan...ala...korang rileks...aku tunggu kat luar tengok tv jek...dorang masuk sendiri...kami gi dengan jiran aku...jiran aku pun pompuan..die sorang bawak anak die..nasib paklong die nk teman...tapi x gune gak...memg doktor x kasi masuk...

" dorang kalo ade mak ayah lagi payah kami nk buat keje...bergantung je kat mak ayah die nanti" kata pembantu doktor

kisahnye patut sekejap...dari pkul 7.30 pagi sampai dalm 8.30...tapi apabila adik kesayangan sudah datang darah gemuruh, pakar psikologi dari UK pon x kan mampu nk pujuk...giliran yang sepatutnye jadi kedua, jadi penghabisan sampai semua budak2 yg patut appointment hari ni habis..then, kisahnye bile sume da habis, aku ingat die nk masuk le...die angguk sekali, die geleng 3-4 kali...aku yg ketandusan idea pun menelefon ayahku dengan cemasnye..oh ayah yang sepatutnye bekerja terpaksa melarikan diri demi anak bongsunye itu..sementara menunggu ayah sampai, aku test gak skill memujuk aku ni...ade gak belajar ckit2 teori perkembangan kanak-kanak kan...ternyata apa yang aku belajar hanya rekaan je kot...x makan langsung dengan adik aku yg sorang ni...haisshhhh...berikut antara dialog pujuk rayu aku...

"nanti adik da sembuh, kite gi makan KFC ek"
"pastu kite ajak mak gi mandi kat melaka wonderland lagi ek"
"adik nak ape? nanti ayah mesti belikan..tapi adik kena masuk dulu la ek.."

selepas dialog2 tersebut ku umpankan, die mengangguk...ku kirakan itu tandanya setuju...tapi kemudiannya, dia menggeleng lebih banyak dari mengangguk...kematian akal, aku pun menunggu ayah aku sampai...sambil2 tu, pakcik2 yg bawak anak dorang pun turut memberikan smangat kepada adikku itu...aku hanya menambah2 agar kelihatan lebih membara...namun masih x selesai...

akhirnye setelah beberapa mnit, ayah pun tiba dengan reaksi yang mencemaskan umpama scene dalam E.R....kata-kata semangat terus diberikan...tapi adik aku lain plak...air mata membanjiri...makin takut budak tu aku tengok...then, they spend almost 1 hour in the doctor's room...nasib da x de orang lain dalam klinik tu...hahahaha....akhirnye sume selesai dalam pkul 10.30 pagi...hahaha...gile la...

bile sampai umah, lain pula ceritanya...macam anak raja layanannye..die n anak jiran aku tersangat manjanya...aku la yg kena menghadapnye...x pe...dalam 3-4 hari okeyla..so, i guess, malam ni sekali lagi aku akan tido dengan lenanya umpama smalam lepas kenduri sepetang...esok big day awaits...aku akan menghadapi pre-test utk lesen motor aku plak...aduhhh..berdebar hati ni...yg tukang tengok pulak macam garang...plus, muke aku wanted da pada instructor aku kat ctu...sebab aku suke ikut suke aku jek dalam latihan...x perlu bukak signal, aku bukak signal..nk melintas x tengok kiri kanan...memg die da wanted muke aku...harap2 esok jangan lah die ade..gi la shopping bawak anak bini...jangan la ade esok...so, ntah bile lagi aku nk update...tunggu je la kalo aku ade mood....sampai ketemu...aku kita kamu~~

No comments:

Post a Comment