Saturday, December 22, 2012

berakhirnya sebuah penantian...

wassey!!! tajuk nak tip top...ahaha...sbenarnya aku nk menconteng sejak smalam lagi...tapi disebabkan line internet yang sangat siput, malam ni baru berkesempatan...hahaha...ni pun pkai line siput jugak ni...just tgok keadaan...i have the laptop to myself..baru ade ketenangan..line yang da habis kuota pun rase laju jek...

okey..since aku da menulis hari ni, tajuk tu simply to conclude two things that happened yesterday and just now...

1)setelah stress up dengan pelbagai perkara yang mengganggu fikiran,i finally got my motorcycle license!!! yeah!! i passed my jpj test in just one go...it was yesterday...the other day,i was really stressed up thinking about my coming jpj test which was yesterday, 21st of december 2012..maybe bcoz i was too scared of failing the test as i have only 1 week plus plus in malacca before i get back to the campus..thats y i need to pass in just one go...

okey, tukar channel, sampai je kat institut memandu tu, ramai giler yang da duduk situ...of kos la...memang jumaat khas utk jpj...masuk2, aku tgok nama...masuk punye masuk, name aku yang comel, betul2 "bertuah", dapat sesi 1, giliran yang ke 10 di antara 80 org yang ade kat situ...walhal aku datang agak lambat jugak la..hehehe...situ advantage aku la kan..hahaha...yg disadvantage nye ialah, aku la gerak awal2...nervous tahap gaban macam nak masuk jawab exam subjek EDU kat maktab tu...then, bile tibe time,

*aku masuk dengan tenang di pusingan angka 8
*sampai ke titi, aku mule buat lenggok ala2 dangdut atas motor..nasib baik x jatuh dari titi, kalo x, kandaslah aku...hewhew
*sampai ke zigzag, beres...
*then, brek emergency, bismillah pembuka langkah......aku pun menekan minyak.............screeccchhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!! alhamdulillah..dalam line....hehehe
*finally, bahagian 3.....kat cni, sangat mencabar......tengah2 smuanya berjalan lancar, tetibe ade seorang pakcik melintas di tengah jalan selekoh aku nk membelok....pakcik!!! berdebar hatiku..nak mengelak, aku da terlanjur jalan....nasib baik pakcik pun backoff...hahaha...n terus ke arah tempat berhenti dan mengakhiri journey untuk lesen ini..

lepas tu, aku pun duduk kat tempat menunggu...menunggu dengan sabar dan berdebar...tunggu punye tunggu, akhirnye, namaku dipanggil oleh cikgu ku, En Taufiq bin Ariffin <----aku ingat nama penuh dia sebab die pun amek lesen skali smalam untuk kelas motosikal besar yang Awie naik dalam cite Maria Mariana tu...dia panggil n bagi baik borang aku untuk disain....lepas tu, aku kasi tunjuk sama encik jpj kat kaunter, die pun buat tu, buat ni, n "bagi balik pada cikgu awak tadi"

bile aku bagi, cikgu aku pun dengan bangganya: "ape lagi?awak da lulus...pegi cari agen awak, buat lesen la..." aku hanya tersenyum simpul  tatkala menyedari orang2 memandang...

"ye...saye bendul...saye ikut je encik jpj suruh buat ape..."

selepas direkod semuanya, aku pun berjumpa dengan instructor2 kat situ yang merangkap cikgu aku sepanjang proses aku nak amek lesen ni, ucapkan terima kasih banyak2...waaaaa...sayu nak tinggalkan msdc centre tu....<----gedixxxxxx

akhirnye, aku berjaya menamatkan journey untuk lesen motor aku...alhamdulillah....syukur sangat pada Allah...aku yakin, kalau tidak kerana pertolongan Allah, aku x kan berjaya...kalau nak harap cikgu kat situ, kalau belajar macam mane pun dengan dorang, kalau Allah x kasi berkat, x kan dapat aku faham ape yang dorang ajar ni kan..nak2 aku memg "lem" mase awal2 aku belajar kat bahagian 3 tu...tapi lepas semuanya ini, alhamdulilllah...berkat sabar cikgu2 yang melayan aku yang memang bendul time belajar praktikal ni, n berkat pertolongan Allah, berakhirnye sebuah penantian....cuti bulan 12 next year, bleh stat booking lesen kereta pulak la...kalau ade umur panjang lagi...

2)itu tadi cite journey aku yang dah berakhir....now, 2nd thing yang berakhir ni : piala AFF Suzuki cup 2012...akhirnye terjawab jugak teka teki sape pemenang....Singapura akhirnye menang jugak ke atas thailand.....n aku dengar malaysia dapat anugerah fair play untuk kali ni...aku pun x tau la..lpas habis je game, aku trus masuk bilik..hahaha...x minat....pape pon, such game memg best la untuk spend time dengan my little brother time cuti2 ni..kalo nak cari cerita nak tengok same2 depan tv, memg x de lain la....football match je la...thanks to football, i can spend time with my little bro time cuti2 ni....

well....tu je la untuk penantian aku kali ni....tengok2 ade lagi 9 hari kat umah...uwaaaaa....next sem, cabaran menanti.....harap2 ade harapan baru...sampai ketemu, aku kita kamu~~~~


1 comment:

  1. Whaaa...thniah.. biar da tiap2 hari pom bwak moto kak yani...

    ReplyDelete