Friday, March 25, 2011

tell me why?????

aku baru lpas dok mngembara di alam fb sat ni...bjln punye bjln, aku tnmpak satu video yg dipost oleh member aku...video tu memg benar2 membuatkan aku mnitiskn air mataku..fuhhh..nasib baik rumate tgh tido td...kalo x, kantoi aku...hehehee....tp memg seriously kalo sesiape yg bjiwa lembut tu akn menitiskan air mata tgok tu...aku x kate aku bjiwa lembut...tp sme sort like la...ape yg aku tgok???
aku tgok sndri fitrah kejadian diri yg kerdil ini ketika di dlm rahim ibu...ya allah...memg mnyentuh hati....sesungguhnya aku btrema kasih kpd mak aku yg da sabar mnjaga dan membawa aku kemana saja selama ini....satu bnde yg aku x hbis pkir,knapalah ade insan yg snggop buang kurniaan Allah yg comel dan sempurna tu???tell me why???tell me why???tell me why????<cewahhh ala2 Declan Galbraith gitu>...sungguh pun bnde ni memg da lame tjadi, aku memg rase 'tpanggil' utk meluahkan hasrat yg tpndam ni...kalo da x nak beranak,x yah la menggatal nak dekat2...mnyampah btol aku ngan makhluk2 gini!!!sakit hati bile memikirkannya!!
"die syg saye...kalo saye x nak,nnti die tinggalkan saye"...adoi!!!mcm la mamat tu sorg je kat muka bumi ni!!kumbang bukn seekor syg oi....kalo die btol2 sygkn anda,die akn hntar ROMBONGAN KAK KIAH dtg umah....jmpe parents anda...



mcm ni baru btol...hehehe

kalo 'takot ditinggalkan' mnjadi alasan knapa anda snggup mnyerahkan diri anda tnpa ikatan yang sah,takutlah anda kepada Allah kerana sesaat Allah jauh dari kita, kita dmurkai, neraka balasannya syg oi <nauzubillah>
jadi di cni sbg saudara sesama islam marilah kita berpesan2 kpd akak abg adik anak saudara mak saudara n kwsn yg sama wktu dgnnya jgnlah kerana cinta kita snggup jd begini...


kesian anak kecil ini..mereka tidak minta dilahirkan di dunia utk dibuang sebegini....ishishish..

tapi dlm hal ni ade gak yang kate, xleh nk salahkn satu pihak je...so, aku x kate aku nk salahkan satu pihak...cni aku nk bgtau dua2 sekali la ye...yg lelaki tu insaf2lah....kalo da buat tu berani lah brtanggungjwb...jgn nk lari pulak..cuba anda bygkan kalo satu hari nnti ade org wat gtu kat adik perempuan anda, kakak anda or saudara perempuan anda....mcm mane perasaan anda???so, insaflah dan sedarlah tanggungjwb anda utk melindungi kaum wanita..bukn merosakkannya kerana setiap yang anda lakukan akan ada balasannya...x sekarang, masa depan nnti korg akan terimanya...

bg yg perempuan pulak, penyelesaiannya senang je...

kalo mamat tu x nak ikat anda dengan ikatan yg sah tp ajak anda ke arah yg songsang, bg panampar sekali kat muke die...pastu penyepak sekali kalo anda rase anda still ada aura Ronaldo mase world cup<kalo die da melampau melebih2 la>...then tinggalkan die....cari lah cinta lain yang lebih abadi dan suci...aku pcaye ade lain yang lebih padan utk korg sume...yg betul2diciptakan olehNya...then, bg yg belum berpunye tu, x yah lah nk pcaye kat mane2 lelaki yg dtg dgn snyuman manis dan 'kata-kata hikmah'...x mati le kalo x de kapel...insyaallah..nnti akan ade jodoh kite bile smpi masenye...jgn disia2 siakan duit mak bapak kite...selagi ade mase, bbkti lah pd mereka..bile jodoh da smpi bbkti pula pd insan yg bgelar 'suami'...

so,itulah luahan hati ss hari ni....smpi ketemu ya...da lapau ni....kurangkan kontroversi tingkatkan prestasi...tata...=)
cinta yg hakiki dan diredhai....

3 comments:

  1. perlu ke state yg aku tgah tdo.....sob2... (=_=!)

    ReplyDelete
  2. co cite..co cite lagi...

    (http://kipasmati.blogspot.com)

    ReplyDelete
  3. akak...sorry...hehe...x snggop nk kjutkan akak nk ajak tgok vdeo tu skali.. hehe...;)

    ReplyDelete