Saturday, April 23, 2011

byngan itu...

aku bngun tgok ke cermin...
asal cermin ni kecik sgt???
bukak pulak lptop..
tgok skrin lptop...
besar la ckit dri cermin aku...
tup tup..
nmpak someone dlm tu...

AKU: ko sape??asal tetibe je muncul ni??
DIE: aku adalah ko...aku x snggup tgok ko mcm ni..ishishish..
AKU: Jap2...aku mcm pnah tgok je ko ni..asal muke kite same ek???
DIE: aku akn dtg bile ko mcm ni...wake up dear...
AKU: ko sape???aku ok je..ko ni yg masalah agaknye...
DIE: jgn nk nafikan...aku tau ape yg ko rase...
AKU: aku ok je...aku ok je...aku OK je!!!pegi...
DIE: aku akn prgi...tpi satu pesanku...b strong my dear...masalh tu la yg mnjadi pnguat anak perantau mcm ko ni...tu la asam garamnye...pcayelah..satu hari nnti kau akan tsenyum mngenang kmbali sume ini...ko akan btrima kasih kpdku...pesanan trakhirku.."bile ko ade masalah..pejamkan mata ko...ingt pd Allah yg Maha Esa,then bygkn muka kedua ibubapa mu...insyaallah ko akn mndpt kuasa PRIMAX 91 mcm kereta2 dpt kat stesen petronas tu...ingt satu pkara...airmata kau lbih bhrga...aku x kan biarkan ko trus bzirkannya utk bnde2 yg x ptot...slm syg....aku pegi dulu..kalo aku mnyemak lelame kat cni ko x dpt plak bukak lptop ko tu...adios..
AKU: <speechless mrenung skrin lptop yg kmbali kosong>...byangan itu........


pabila dugaan hidup mndewasakan kita...inilah jdnye...btol kate mak long aku..kalo asyik dok tperap kat mlake tu mane nk knal dunia luar...so,inilah realiti..belajar dengan khidupan...jgn dibiarkan masalah yg simple mrosakkan kteguhan hatimu....

slm syg....<3

No comments:

Post a Comment